Makkelijk, meer vereniging. Met dat motto aan de muur werken we elke dag om de meest complete verenigingssoftware te maken. Geen losse tools, maar alles onder één dak. Alles om het runnen van je vereniging makkelijker te maken. Met complete software wil het alleen wel voorkomen dat je een functionaliteit over het hoofd ziet. Dit zijn de 6 functionaliteiten in Congressus die je niet wil missen.
1. Samenwerken in de cloud
Je hoeft nooit meer afhankelijk te zijn van dat ene lid die de ledenadministratie in een Excel-bestand op hun computer heeft staan. Doordat alles in de cloud staat kan je makkelijk leden en bestuurder betrekken bij je administratie.
Nodig meer medegebruikers uit en geef ze specifieke rechten per gebruikersgroep. Zo kan je bijvoorbeeld gebruikersgroepen instellen voor je websitebeheer, evenement organisatie of de financiële administratie. Ook leden kunnen helpen je administratie up to date te houden, zo kan je leden de mogelijkheid geven zelf hun profiel aan te passen via de website. Op deze manier werk je samen aan je administratie in Congressus Manager. Ieder op z’n eigen apparaat, waar ook ter wereld.
2. Maak selecties in je ledenadministratie
Misschien wel de handigste functionaliteit in onze software: maak selecties binnen je ledenadministratie op basis van alle aanwezige data. Op bijna alle informatie die je hebt over de leden van je vereniging kan je een selectie maken. Denk aan een selectie van leden binnen een bepaalde leeftijd, iedereen die bij een bepaald evenement is geweest of de leden die je gemachtigd hebben voor automatische incasso.
Met deze selecties kan je:
- Toegang geven tot specifieke evenementen
- Gericht e-mails versturen naar een specifieke selectie van leden
- Een sms versturen naar een specifieke selectie van leden
- In bulk facturen aan maken voor een specifieke selectie van leden
- Een specifieke selectie leden toevoegen aan groepen
- In bulk lidstatussen wijzigen
- En nog veel meer…
3. Online lid worden, lidstatussen en veld-instellingen
Via de website van de vereniging kan je potentiële leden de mogelijkheid geven lid te worden. Je kunt direct inschrijfgeld en/of het eerste jaar contributie factureren aan het nieuwe lid. Bij het online lid worden kan je het zo instellen dat een potentieel lid zelf kiest met welke lidstatus diegene de vereniging binnenstroomt.
Door je leden in verschillende lidstatussen te verdelen houd je overzicht in je administratie. Denk aan aspirantleden, ‘gewone’ leden, ere-leden, donateurs en oud-leden bijvoorbeeld, maar je kan het zo uitgebreid maken als je zelf wil. Daarnaast kan je veranderingen van de lidstatussen alvast veranderen voor in de toekomst.
Per lidstatus kan je via de veld-instellingen bepalen welke velden voor het lid zichtbaar, bewerkbaar of vereist zijn. Van sommige lidstatussen wil je misschien iets meer informatie hebben dan van anderen.
4. Contributie factureren en incasseren
Onze software helpt je de juiste leden het juiste contributiebedrag in rekening te brengen. Leden ontvangen per mail een PDF-factuur. Betalen kan via automatische incasso, iDeal of bankoverschrijving.
Heeft een lid niet op tijd betaald? Bepaal in de factuurworkflows wanneer en hoe je herinneringen en aanmaningen verstuurd. Is de automatische incasso gestorneerd? Stuur je lid automatisch een e-mail met iDeal betaallink. Al deze transacties verwerk je eenvoudig via de bank-import.
5. Evenementen organiseren
Binnen een vereniging zijn er genoeg redenen om samen te komen. Van de jaarlijkse ALV tot aan een groot Lustrumfeest of Gala. Met de Evenementen-functionaliteit van Congressus kan je gemakkelijk en snel evenementen organiseren. Registreer aanmeldingen of verkoop kaartjes, allemaal via de website van je vereniging. Scan QR-tickets aan de deur met de ticketscan app, hou de aanwezigheid bij en verstuur na afloop deelnamebewijzen naar de aanwezigen.
6. Formulieren ontwerpen
Enquêtes, vragenlijsten, dieetwensen en meer. Formulieren laten je leden hun eigen input geven. Soms wil je net even iets meer over je leden weten. Ontwerp je eigen formulieren en plaats deze op je website.Daarnaast zijn formulieren te koppelen aan het aanmeld proces voor evenementen, op deze manier verzamel je aanvullende gegevens van deelnemers, zoals bijvoorbeeld hun dieetwensen.
Formulieren is onderdeel van pakket Pro & Enterprise
Stiekem kan je nog veel meer…
Met deze aanvullende modules, haal je nòg meer uit onze software.
7. Verhuur spullen aan leden
De functionaliteit voor verhuur kun je breed inzetten. Zo kun je bijvoorbeeld ruimtes verhuren, je vloot verhuren aan leden en externen of een zitplek in de auto van de vereniging.
Om overzicht te creëeren, kun je items indelen in categorieën. Denk aan: vergaderruimtes, schepen of kantoorartikelen. Items verhuren kan op verschillende manieren. Je kan via Congressus Manager items los verhuren aan leden en externen, je kan items verhuren via de website en je kan verhuurbare items koppelen aan evenement.
8. Ruimte voor organisaties binnen je ledenadministratie
Met de organisatie-module kan je naast individuele leden, ook bedrijven of organisaties bijhouden in je administratie. Handig wanneer je bijvoorbeeld een brancheorganisatie runt. Publiceer je partners, toon de organisaties van je leden en zorg dat je leden gevonden kunnen worden door potentiële klanten.
Verhuur en Organisaties zijn losse modules. Bekijk hier de actieve prijzen voor deze modules.