Functies
Ledenadministratie

Alle leden, overzichtelijk, online op één plek

Communicatie

Krachtige communicatie voor en door leden

Website

Een eigen responsive website, makkelijk in beheer

Financiële administratie

Beheer de financiën veilig en slim

Congressus App
Integraties & uitbreidingen
Meer met modules
Beveiliging
Alle functies
Tarieven
Voor wie
Beroeps- & Brancheverenigingen
Studentenverenigingen
Studieverenigingen
Autoclubs
Overig
Ondersteuning
Consultancy

Haal het maximale uit Congressus

Webinars & training

Interactieve online sessies

Onboarding

Hulp bij implementatie

Kennisbank

Tips & tricks

Support
Veelgestelde vragen
Tips & inspiratie
Contact
InloggenProbeer nu
Blog

6 functionaliteiten die je vereniging echt verder helpen

Auteur
Marthijs
datum
30/6/2022
onderwerp
Tips
inhoud
Heading

Makkelijk, meer vereniging. Met dat motto aan de muur werken we elke dag om de meest complete verenigingssoftware te maken. Geen losse tools, maar alles onder één dak. Alles om het runnen van je vereniging makkelijker te maken. Met complete software wil het alleen wel voorkomen dat je een functionaliteit over het hoofd ziet. Dit zijn de 6 functionaliteiten in Congressus die je niet wil missen.

1. Samenwerken in de cloud

Je hoeft nooit meer afhankelijk te zijn van dat ene lid die de ledenadministratie in een Excel-bestand op hun computer heeft staan. Doordat alles in de cloud staat kan je makkelijk leden en bestuurder betrekken bij je administratie.

Nodig meer medegebruikers uit en geef ze specifieke rechten per gebruikersgroep. Zo kan je bijvoorbeeld gebruikersgroepen instellen voor je websitebeheer, evenement organisatie of de financiële administratie. Ook leden kunnen helpen je administratie up to date te houden, zo kan je leden de mogelijkheid geven zelf hun profiel aan te passen via de website. Op deze manier werk je samen aan je administratie in Congressus Manager. Ieder op z’n eigen apparaat, waar ook ter wereld.

2. Maak selecties in je ledenadministratie

Misschien wel de handigste functionaliteit in onze software: maak selecties binnen je ledenadministratie op basis van alle aanwezige data. Op bijna alle informatie die je hebt over de leden van je vereniging kan je een selectie maken. Denk aan een selectie van leden binnen een bepaalde leeftijd, iedereen die bij een bepaald evenement is geweest of de leden die je gemachtigd hebben voor automatische incasso.

Met deze selecties kan je:

  • Toegang geven tot specifieke evenementen
  • Gericht e-mails versturen naar een specifieke selectie van leden
  • Een sms versturen naar een specifieke selectie van leden
  • In bulk facturen aan maken voor een specifieke selectie van leden
  • Een specifieke selectie leden toevoegen aan groepen
  • In bulk lidstatussen wijzigen
  • En nog veel meer…

3. Online lid worden, lidstatussen en veld-instellingen

Via de website van de vereniging kan je potentiële leden de mogelijkheid geven lid te worden. Je kunt direct inschrijfgeld en/of het eerste jaar contributie factureren aan het nieuwe lid. Bij het online lid worden kan je het zo instellen dat een potentieel lid zelf kiest met welke lidstatus diegene de vereniging binnenstroomt.

Door je leden in verschillende lidstatussen te verdelen houd je overzicht in je administratie. Denk aan aspirantleden, ‘gewone’ leden, ere-leden, donateurs en oud-leden bijvoorbeeld, maar je kan het zo uitgebreid maken als je zelf wil. Daarnaast kan je veranderingen van de lidstatussen alvast veranderen voor in de toekomst.

Per lidstatus kan je via de veld-instellingen bepalen welke velden voor het lid zichtbaar, bewerkbaar of vereist zijn. Van sommige lidstatussen wil je misschien iets meer informatie hebben dan van anderen.

4. Contributie factureren en incasseren

Onze software helpt je de juiste leden het juiste contributiebedrag in rekening te brengen. Leden ontvangen per mail een PDF-factuur. Betalen kan via automatische incasso, iDeal of bankoverschrijving.

Heeft een lid niet op tijd betaald? Bepaal in de factuurworkflows wanneer en hoe je herinneringen en aanmaningen verstuurd. Is de automatische incasso gestorneerd? Stuur je lid automatisch een e-mail met iDeal betaallink. Al deze transacties verwerk je eenvoudig via de bank-import.

5. Evenementen organiseren

Binnen een vereniging zijn er genoeg redenen om samen te komen. Van de jaarlijkse ALV tot aan een groot Lustrumfeest of Gala. Met de Evenementen-functionaliteit van Congressus kan je gemakkelijk en snel evenementen organiseren. Registreer aanmeldingen of verkoop kaartjes, allemaal via de website van je vereniging. Scan QR-tickets aan de deur met de ticketscan app, hou de aanwezigheid bij en verstuur na afloop deelnamebewijzen naar de aanwezigen.

6. Formulieren ontwerpen

Enquêtes, vragenlijsten, dieetwensen en meer. Formulieren laten je leden hun eigen input geven. Soms wil je net even iets meer over je leden weten. Ontwerp je eigen formulieren en plaats deze op je website.Daarnaast zijn formulieren te koppelen aan het aanmeld proces voor evenementen, op deze manier verzamel je aanvullende gegevens van deelnemers, zoals bijvoorbeeld hun dieetwensen.

Formulieren is onderdeel van pakket Pro & Enterprise

Stiekem kan je nog veel meer…

Met deze aanvullende modules, haal je nòg meer uit onze software.

7. Verhuur spullen aan leden

De functionaliteit voor verhuur kun je breed inzetten. Zo kun je bijvoorbeeld ruimtes verhuren, je vloot verhuren aan leden en externen of een zitplek in de auto van de vereniging.

Om overzicht te creëeren, kun je items indelen in categorieën. Denk aan: vergaderruimtes, schepen of kantoorartikelen. Items verhuren kan op verschillende manieren. Je kan via Congressus Manager items los verhuren aan leden en externen, je kan items verhuren via de website en je kan verhuurbare items koppelen aan evenement.

8. Ruimte voor organisaties binnen je ledenadministratie

Met de organisatie-module kan je naast individuele leden, ook bedrijven of organisaties bijhouden in je administratie. Handig wanneer je bijvoorbeeld een brancheorganisatie runt. Publiceer je partners, toon de organisaties van je leden en zorg dat je leden gevonden kunnen worden door potentiële klanten.

Verhuur en Organisaties zijn losse modules. Bekijk hier de actieve prijzen voor deze modules.

Heb je nog vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met
Marthijs
marthijs@congressus.nl

Wacht niet langer!

Maak geheel vrijblijvend je eigen Congressus omgeving aan en ontdek hoe je eenvoudig je vereniging kan beheren. Of plan een afspraak.

Probeer nu
Plan een afspraak
Product
LedenadministratieWebsiteCommunicatieFinanciële administratieCongressus appTarievenAPI
voor wie
Beroeps- en BrancheverenigingenStudentenverenigingenStudieverenigingenAutoclubs
Over ons
Over onsPartnersVacaturesHet team
support
KennisbankConsultancyTips en inspiratieWebinars & trainingOnboardingSupport
Vragen en support
Support
050 211 0016
support@congressus.nl
Sales
050 211 2345
sales@congressus.nl
Wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 17:00
2011 - 2024 Congressus
Privacy
Cookies
Cookie voorkeuren
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Door op "accepteren" te klikken, ga je akkoord met het plaatsen van cookies op jouw apparaat ter bevordering van de navigatie, het analyseren van gegevens en het ondersteunen van onze marketingactiviteiten. Lees onze privacy verklaring voor meer informatie.
AccepterenWijzig voorkeuren
Cookie voorkeuren
Functionele cookies
Vereist
Marketing cookies
Persoonlijke cookies
Analytische cookies
Alle cookies afwijzenAlle cookies accepterenVoorkeuren opslaan