Veiliger, overzichtelijker en logischer. Er wordt elke dag hard gewerkt aan het Congressus platform. We praten je graag bij over onze verenigingssoftware.
In deze product-update:
🛍️ Mijn bestellingen op het ledenprofiel
🔒 Extra beveiliging voor evenementen en de webshop
📄 Formuliervelden en -opties archiveren
🪲 Verbeteringen en verholpen bugs
‘Mijn bestellingen’ in het lidprofiel
We hebben een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan het ledenprofiel: de 'Mijn bestellingen' pagina. Dit tabblad geeft leden een duidelijk overzicht van al hun bestellingen en bijbehorende informatie. Ze kunnen nu met één klik hun bestelgeschiedenis inzien, inclusief welke producten ze hebben gekocht, de status van hun facturen en eventuele downloadlinks. Net als bij de 'Mijn Facturen' pagina zijn alle bestellingen overzichtelijk op datum gesorteerd, waardoor leden snel kunnen vinden wat ze zoeken

Formuliervelden en -opties archiveren
Je kunt sinds kort velden en opties bij een veld in een formulier archiveren. Gearchiveerde velden worden niet meer getoond wanneer je het formulier ergens toepast. Oude gegevens die eerder zijn ingevuld blijven wel beschikbaar.
Bij velden waaraan je een lijst met opties kunt toevoegen, krijg je nu als gebruiker in Congressus Manager ook de mogelijkheid per optie om deze te archiveren. Ook hiervoor geldt dat de optie niet meer wordt getoond op plekken waar het formulier is toegepast, maar dat de eerder ingevulde informatie wel beschikbaar blijft.
Extra beveiliging voor evenementen en de webshop
Verbeterde veiligheid en geen spam-bestellingen meer. We hebben de aanmeldprocessen voor niet-leden verbeterd door reCAPTCHA-beveiliging toe te voegen. Dit is toegevoegd aan zowel het aanmelden voor evenementen als de gastencheckout in de webshop.
Dit betekent dat niet-leden nu op een veilige manier producten en tickets kunnen kopen, terwijl we de website beschermen tegen geautomatiseerde aanvallen. Deze verbetering maakt het organiseren van evenementen met externe deelnemers een stuk zorgelozer, zonder in te leveren op veiligheid.

Verbeteringen en bugs
Verbeteringen
- Schijfruimtegebruik in nieuwe interface - Vanaf nu kan je in het nieuwe interface inzicht krijgen in je schijfruimte gebruik. Ga naar ‘Instelingen > Schijfruimtegebruik’.
- Startpagina aanmelden evenement verbeterd - We houden rekening met het ingestelde ticketpubliek. Op basis hiervan tonen we de opties om in te loggen danwel je aan te melden als gast.
Verholpen bugs
- Collectief factureren - Bij verzamelfacturen werden sommige leestekens in de naam van de gerelateerde leden niet goed getoond. Dat is verholpen.
- Contributieperiode correct getoond - De contributieperiode werd onjuist weergegeven in het contributieoverzicht op het tabblad ‘Financieel’ in het lidprofiel.
- Onjuiste melding ‘Mijn organisaties’ - Bij leden zonder gerelateerde organisaties werd een verwarrende melding getoond. Dit is aangepast.
- Evenementcategorie bewerken - Verenigingen met een groot aantal evenementcategorieën konden de categorieën op vervolgpagina’s niet bewerken. Dat is aangepast.
- Rechten voor bulk-acties - We controleren beter of een gebruiker de juiste rechten heeft voor een bulk-actie in de ledenadministratie. Opties waarvoor de gebruiker geen rechten heeft, worden nu verborgen.
- Ontbrekende informatie in deelnamebevestiging - Wanneer een aanvullend formulier voor deelname aan een evenement niet is ingevuld, voorkomen we dat dit onjuist wordt getoond in de deelnamebevestiging.