Mijlpalen moet je vieren! Daarom sturen wij klanten altijd een ansichtkaartje wanneer ze zoveel jaar gebruik maken van onze software. Dit doen we omdat we heel blij zijn dat ze voor ons hebben gekozen en vooral omdat ze klant zijn gebleven. Maar dat is niet enige reden dat we kaartjes sturen.
Even los van het beeldscherm
Zo nu en dan vinden we ansichtkaarten van verenigingen in onze brievenbus. We krijgen kerstkaarten van besturen of van klanten die zelfs op vakantie even aan ons moesten denken. Die kaarten waarderen we altijd enorm. Het is een mooie en originele manier om te laten weten dat je aan iemand denkt.
In deze tijd draait bijna alles op het digitale. Daar weten wij alles van. Elke dag zijn we bezig met het maken van de totaaloplossing voor verenigingen. We tikken code, mailtjes en berichtjes op toetsenborden en onze ogen zijn soms aan het beeldscherm vastgelijmd. Dat is niet zo gek natuurlijk; we maken immers verenigingssoftware. Maar een vereniging is meer dan software. Sterker nog: een vereniging is meer dan de vereniging. Een vereniging draait op mensen. Op leden, vrijwilligers, boegbeelden en bestuursleden. Kortom: een vereniging is persoonlijk. En wat is er persoonlijker dan een handgeschreven kaartje krijgen?
Laat iets van je horen
In de 11 jaar dat we bezig zijn met het maken van verenigingssoftware, leerden we dat het runnen van een bedrijf niet heel anders is dan het runnen van een vereniging. Bij een vereniging heb je actieve leden en leden waar je weinig van hoort. Bij klanten is dat niet anders. Sommige horen we vaker dan anderen. Dat is niet erg; dat is juist goed, daar hebben we onze support-afdeling voor. Het geeft ons input onze software nog beter te maken. Als vereniging hoor je een groot gedeelte van je ledenbestand ook niet. Vaak zijn die ‘stille leden’ tevreden met hoe alles gaat. Ook die leden wil je laten weten dat je aan hen denkt.
Daarom sturen wij een kaartje wanneer klanten zoveel jaar gebruik maken van onze software. Daarbij bedanken we hen voor het vertrouwen de afgelopen jaren en nodigen we hen direct uit even vrijblijvend bij te kletsen. Wat speelt er binnen de vereniging? Waar zijn wij als Congressus mee bezig? Het levert elke keer weer leuke gesprekken op.
Hoe houden jullie de band warm?
Voor Congressus zijn de kaartjes vooral een leuke en originele manier om de band met onze klanten te onderhouden. We zijn nieuwsgierig hoe jullie de band met leden, die je niet altijd hoort, toch warm houden. Sturen jullie ook kaartjes? Of pakken jullie het heel anders aan?
Ondanks dat verenigingen en bedrijven steeds vaker digitaal communiceren, is een echt kaartje een waardevolle toevoeging. Kaarten schrijven is leuk, persoonlijk en een originele manier om te laten weten dat je aan iemand denkt. Daarom blijven wij voorlopig kaartjes sturen!